2009. szeptember 30., szerda

Subaru Forester

Néhány hete megérkezett az amerikai jogsink, így minden akadály elhárult az autóvásárlás elől. Nem is húztuk tovább az időt és a múlt héten bejártam az összes használtautó-kereskedést a közelben, valamint számos hirdetési oldalt átböngésztem, míg végül rá nem találtunk a megfelelő autóra. Korábban úgy gondoltuk, hogy valami igazi terepjáró lenne a legjobb megoldás, de aztán be kellett látni, hogy abból itt nemigen kapni 4000 cm³-esnél kisebbet és bár a benzin pofátlanul olcsó, környezettudatos biológusként nem akartunk ilyen autót használni. Szerettem volna azonban valami magasabb építésű járgányt és a négykerékhajtást is fontosnak tartottam, így nem sok variáció maradt, különösképpen, mivel ragaszkodtunk a japán technikához.
A 2002-es Subaru Forestert végül egy használtautó-kereskedésben vettük. Amerikában csak 2500-cm³-es benzinmotorral kapható a Forester, ennél kisebb autót egyébként nem is nagyon lehet kapni az USA-ban. A turbó sem divat errefelé, mivel azonban a 2500-as szívó boxer is tud 165 lóerőt és valamivel több, mint 225 Nm-es nyomatékot, így nem is hiányzik. Az állandó összkerékhajtás alapfelszereltség minden Subaruban. Az automata váltó miatt ugyan nem a klasszikus 50-50%-os nyomatékelosztás a jellemző, de az ügyes számítógépes vezérlésnek köszönhetően nagyon jól használható sárban-hóban. A mi Foresterünk az L-es típus, tehát alapfelszereltségű, de ebbe is beletartozik a dupla légzsák, ABS, szervokormány, elektromos ablakok és tükrök, klíma, ködlámpa, valamint a cruise control, „magyarul” tempomat is. A belső tér tipikus japános, bár a bőr műszerfalborítás igazán elegáns, de alapvetően a szerénység jellemző az autó belsejére. Valljuk be, kívülről nézve sem nevezhető túl szépnek. Igazán egyik Subaru sem az, de a Forester különösen bumfordi, gyakran mondják, hogy olyan a formája, mint egy bakancsnak. Egy Subarunál persze nem is a dizájn a lényeg. Sokkal fontosabb jellemzője a csillagos márkának a boxermotor és a szimmetrikus összkerékhajtás. A boxermotornak köszönhetően még a magas Foresternek is alacsonyan van a súlypontja. Ennek és a kiváló futóműnek hála úgy tartják, hogy a Forester a legjobban kanyarodó SUV. Igazi arcát azonban nem a kanyargós utakon, hanem laza talajon mutatja meg a Subaru erdőjáró típusa. Bár nem igazi terepjáró, a 20 cm-es hasmagasság és az állandó összkerékhajtás alkalmassá teszi nehéz terepen való közlekedésre is, így azt hiszem, a természetfotós útjaimra is ideális autó lesz.