2017. május 16., kedd

Egy hétvége a Texasi-dombvidéken

A Hill Country az egyik legszebb része Texas államnak. Régóta terveztük, hogy megnézzük és az elmúlt hétvégén rászántuk magunkat a viszonylag hosszú kirándulásra. Fredericksburgben volt a szállásunk, ami egy német kisváros Texas szívében és közel 400 kilométerre fekszik Houstontól (térkép). A város büszke a német kultúrájára, számos étterem, üzlet és sörfőzde is őrzi a német hagyományokat. Mi azonban elsősorban nem városnézés miatt mentünk a Texasi-dombvidékre, csak megszálltunk itt egy szokványos amerikai motelben, hogy innen kiindulva felfedezzük a környék természeti és történelmi értékeit.

Útunk fő célja az Enchanted Rock Állami Park volt. A természetvédelmi területet számos sziklaképződmény alkotja, melyeket megmászhatunk, vagy akár körbe is sétálhatunk. Ez a park Texas egyik igazi gyöngyszeme. Mi a legmagasabb pontjára másztunk fel, ami a névadó szikla teteje, majd átmentünk a park másik oldalára, hogy naplementében is lefényképezzük az Enchanted Rockot. Rengeteg képet készítettünk, amelyek bemutatása egy kölün posztot is megérdemel, ezért most csak egy kis ízelítő a park szépségeiből.

A parkban sajnos történt egy kis baleset is, Gábornak a túra legelején, tulajdonképpen még a parkolóban megrándult a bokája. Ennek ellenére megmásztuk a sziklát és utána még túráztunk is nagyjából 5 kilométert, de a hétvége további részében inkább úgy döntöttük, hogy kímélni próbáljuk a lábát. Emiatt a további túrás terveinket autós körútra cseréltük, amit azonban nem bántunk meg. A Hill Country nagyon szép hely, különösen tavasszal, amikor minden virágzik az utak mentén, így eléggé látványos autózásban volt részünk. Az autós nézelődésbe tökéletesen beleillett Lyndon B. Johnson rezidenciájának a megtekintése is. LBJ Kennedy alelnöke, volt, majd az elnök meggyilkolása után az USA elnöke lett. LBJ tősgyökeres texasi volt. A szülőháza és a végső nyughelye is megtekinthető a Lyndon B. Johnson Nemzeti Történelmi Parkban, ami tulajdonképpen az egykori elnöki Ranch. Ez a park csak autóval járható be. Minden nevezetesség előtt van egy parkoló, ahonnan csak néhány métert kell sétálni, hogy megnézhessük többek között a szülőházat, a családi temetőt, az alelnöksége, majd az elnöki ideje alatt is használt egyik repülőgépet és az úgynevezett Texasi Fehér Házat, ami az elnöki család otthona volt.
Összesen mintegy 1100 kilométert mentünk a hétvégén és mindent egybevéve, nagyon jól szórakoztunk a Texasi-dombvidéken.