2010. június 15., kedd

Barátos körutazás 1. - New York

Június 4-én, pénteken izgalmas napra ébredtünk, hiszen vendégünk érkezett. Kamilla barátnőm látogatott meg minket, akinek egy tíz napos körutazás során igyekeztünk megmutatni valamit Amerikából. A gépe 13:15-kor landolt New Jersey nemzetközi repterén, így korán kellett indulnunk, hogy időben odaérjünk. A másfél éve várt találkozást követően elfoglaltuk a szállásunkat a már jól ismert Days Hotel-lánc egyik tagjában, nem messze a reptértől, majd könnyű délutáni program gyanánt beautóztunk Manhattan-be. Mi már elég jól ismerjük a várost, tehát tudtuk, hogy mi fér bele estig, így sétálgattunk egy kicsit a Time Square-en, majd megnéztük az Empire State Buildinget és a Rockefeller Centert is. Estefelé pedig a Hudson folyó partjáról csodáltuk Manhattan éjszakai fényeit. Azt hiszem, ez a látvány meg is adta a körutazásunk kezdetén a remek hangulatot.

Másnap, a Manhattanben szokásos dugók miatt inkább vonattal mentünk New York City-be és egy kis hajókázással kezdtük a napot, így egészen közelről láthattuk a Szabadság szobrot és a Brooklyn-híd alatt is átmentünk. Ebéd után aztán a kihagyhatatlan Wall Street-i mászkálást követően át is sétáltunk a Brooklyn hídon, így közelebbről is megtekintettük az USA egyik legrégebbi függőhídját, ami Manhattan szigetét köti össze Brooklynnal. A napot egy kellemes Central Park-i sétával zártuk, így végül sikerült a másfél nap alatt megtekintenünk New York minden fontosabb nevezetességét.