2010. június 27., vasárnap

Madáritató építés

Egy erdei tisztáson elhelyezett madáritató nagyon hasznos lehet madárvédelmi szempontból, hiszen a környék madarai itt állandóan szomjukat olthatják és még a parazitáktól is könnyebben megszabadulhatnak fürdőzés közben. Az itató ráadásul remek lehetőséget ad a madarak fotózására is, ezért úgy döntöttem, hogy építek egy madáritatót és mellé egy leskunyhót.
A helyszín a Nob Hill mögötti tisztás, ahol a csíkosmókusokat is fotóztam. Az itatót építési hulladékokból készítettem, amiket a „jóemberek” a közeli erdőben szoktak lerakni. A hulladék egy része így legalább a természet szolgálatában lett felhasználva. Csak néhány OSB lapot vásároltam a leskunyhóhoz, valamint vastag fóliát, amiből a medence készült. A medence falát téglából készítettem, amit szintén a „szemétlerakóban” találtam, a fólia rögzítését szegeléssel oldottam meg, valamint egy sor téglát helyeztem rá.
Fotós szempontból azt szeretem, ha a témával nagyjából egy szintben lehetek. Ásni nem sok kedvem volt, meg aztán a sziklás talajon nehéz is lett volna, ezért az itatót emeltem meg úgy, hogy ülve fotózva elérhessem a kívánt hatást. A leskunyhó tetejét úgy alakítottam ki, hogy az esővizet egyenesen az itatóba vezesse, illetve egy részét egy hordóba. Ennek segítségével tudom majd pótolni az itatóból elfogyott vizet. A les kémlelőnyílását barna szövettel fedtem be, amin vágtam egy kis rést, hogy kidughassam rajta a teleobjektív elejét. Az itató végét mohás faágakkal rendeztem be.

Kilátás a lesből az itatóra