2019. július 11., csütörtök

Crosstrekking

Azt hiszem, nem árulok el titkot azzal, hogy szeretünk utazni. Egészen pontosan szeretünk autóval utazni. A road tripezés ugyanis egy életstílus, ami mára összefonódott az amerikai néplélekkel és a kaland és szabadság szimbólumává vált. Egy road tripen ráadásul jóval többet láthatunk, mint ha csak elrepülnénk a kiszemelt helyszínre. Nem beszélve arról, hogy sokkal több mindent magunkkal vihetünk, ezáltal pedig a célállomáson eltöltött idő is nagyobb élmény lehet. Persze mindennek az alapja egy megfelelő autó, a legutóbbi vadnyugati road tripünk pedig igazolta, hogy a Subaru Crosstrek ideális járgány erre a célra.


Csomagtér
A Crosstrek közel 400 literes csomagtartója két személy számára általában bőven elegendő egy hagyományos moteles road triphez. Nekünk azonban kempingezéshez is be kellett pakolnunk, emiatt aztán a rengeteg holmi egy része  már csak a hátsó üleséknél fért el. Ez persze két személynél nem gond, egy nagyobb családnak azonban ilyen úthoz biztosan szüksége lesz tetődobozra, vagy legalább egy tetőkosárra is a Crosstrekhez, bár gyerekes családok és kutyások valószínűleg eleve jobban járnának egy Foresterrel, vagy Outbackkel.


Kényelem
A komfort szempontjából viszont semmilyen kompromisszumot nem kell kötni a Crosstrekben sem. Az ülés keménysége pont ideális, az üléspozíció jól testreszabható, a kormány is tökéletesen állítható, így a sok-sok órás utakon sem fáradtunk el, nem sajogtak a tagjaink, egyszerűen csak élveztük az utazást. Az autó ráadásul elég csendes, szélzaj alig volt észlelhető, a motor hangját is csak nagyobb emelkedőkön hallottuk, amikor magasabb fordulatszámon forgott. A hangtechnika is jó a Crosstrekben, a hat hangszóró szépen szól és a műholdas rádiónak köszönhetően végig kiváló vétel volt, ezáltal pedig mindenhol tudtuk a kedvenc rádiócsatornáinkat hallgatni.

Vezetés
A hosszú utazás egyik legnagyobb élményét az EyeSight adaptív sebességtartó automatája nyújtotta. Csak beállítottuk a kívánt sebességet, valamint a távolságot és csupán elég volt a kormányzásra figyelni, előfordult, hogy órákon át nem kellett a pedálokhoz érni. Ami különösen pozitív volt, hogy a nagy lejtőkön az autó magától fékezett, hogy ne lépjük túl a beállított sebességet. A fokozatmentes automata váltó pedig tökéletes harmóniában üzemelt a cruise controllal, így észre sem lehetett venni a működését, csak a fordulatszámmérőn látszott néha, hogy most emelkedőn vagyunk és a tempó tartásához már 3500-as fordulaton forgatja a motort.

Off-roadozás
Háromszor mentünk földúton. Igazából ezeket nem is nevezném off-roadozásnak, hiszen ezen utakon egy sportkocsi kivételével szinte bármivel végig lehet menni. A Crosstrekkel azonban sokkal kényelmesebb és biztonságosabb volt itt haladni, mint mondjuk egy lapos szedánnal. A 22 centis hasmagasság miatt sehol sem izgultunk, hogy leér az alja, a jól hangolt futómű a hosszú rugóutakkal pedig kényelmessé tette a rázós úton való haladást is. Az összkerékhajtás is jól végezte a dolgát, így a csúszós, kavicsos emelkedőkön is szépen lassan felmásztunk, ahol a kétkerékhajtású autókkal csak lendületből tudtak felmenni, kockáztatva, hogy valami megsérül rajtuk. A Crosstrek azonban könnyedén vette az akadályokat. Néhány helyen különösen hasznos volt az X-mód lejtmenetvezérlője is, amikor az autó magától fékezett és csúszásmentesen tartotta a lassú tempót a meredek lejtőkön, nekünk pedig csak kormányozni kellett.


Fogyasztás
Az út során átlagosan 37 mérföldet tettünk meg egy gallon benzinnel, ami nagyjából 6.5 literes fogyasztásnak felelt meg 100 kilométerenként. Mindezt a sebességhatárok betartása mellett, ami a legtöbb helyen 75 mérföld volt óránként (120km/h). A kedvező fogyasztás különösen jól jött, mert olyan helyeken is jártunk, ahol a normál benzin alacsonyabb oktánszámú volt, mint amit a Subaru szívómotorja igényel, így sokszor kénytelenek voltunk prémium üzemanyagot tankolni, ez pedig jóval drágább a normál benzinnél.


A legutóbbi road tripünkön nagyszerű helyeken jártunk, sok szépet és érdekeset láttunk, a Crosstrekben pedig élmény volt maga az utazás is. Az EyeSight nyújtotta kényelem, a CVT váltónak köszönhető alacsony fogyasztás, valamint a kitűnő terepképességei miatt számunkra kétségtelenül ideális road trip járgány a Subaru Crosstrek.

Denevérbenya
Dinoszaurusz juice
Vadnyugati utcakép
Rokonlelkek
A világ egyik legszebb parkolóhelye
Coloradoban a Subaru népautónak számít
A jó zene a road tripezés alapkelléke
A régi 66-os út a road tripek Szent Grálja