2021. október 22., péntek

Yellowstone Road Trip - Grand Teton Nemzeti Park

A múlt havi road tripünk elsődleges célja a Sziklás-hegység wyomingi szakaszának a megtekintése volt. Két nemzeti park is található itt, a mindenki által ismert Yellowstone és a főleg a fotósok körében népszerű Grand Teton Nemzeti Park. Mi ez utóbbit látogattuk meg először, amely a hatalmas hegylánc egyik legszebb hegyvidékét őrzi. Útközben azonban még érintettük a Thunder Basin Nemzeti Gyepet is, ami szintén Wyomingban található. Mint a nevéből is sejthető, ez főleg füves területekből áll és ennek megfelelően itt is főleg bölények, szarvasok és prérikutyák élnek, de a fő látványosságot a villásszarvú antilopok nyújtották. Az út során többször is megálltunk fényképezni ezeket a különleges állatokat.

A Grand Teton Nemzeti Parkba késő délután érkeztünk meg, ahol két napot töltöttünk, így bőven volt időnk a park bejárására. Az első délutánt terepszemlének szántuk, hogy feltérképezzük a napkeltés fotós helyszíneket. Mivel a kaliforniai és az idahoi erdőtüzek miatt nagyon szmogos volt a levegő, aznap úgysem tudtuk igazán élvezni a hegyek látványát. Cserébe viszont egy gyönyörű mezőn felfedeztünk egy hatalmas bölénycsordát, amit egy kis földúton sikerült is megközelíteni és végül az egész délutánt a bölények megfigyelésével és fotózásával töltöttük. Kezdetben elég távol voltak, de szinte észrevétlenül fokozatosan egyre közelebb jöttek, végül még egy szelfit is sikerült velük készíteni. Azt tudni kell, hogy ezek a békésnek tűnő növényevők a legveszélyesebb állatok a parkban. Persze csak akkor támadnak, ha zaklatják őket, mi pedig nyugodtan ténykedtünk a közelükben, így semmi jelét nem mutatták annak, hogy zavarnánk őket.

Bölénycsorda
Bölényfotózás
Bölénymama és kicsinye
Egy tonna tesztoszteron

A másnap reggeli napkeltét a korábbi terepszemlék alapján a park egyik legszebb helyén vártuk, az Oxbow Bendnél a Snake River partján. Innen nagyszerű kilátás nyílt a Moran-hegy 3840 méteres csúcsára. A napkelte után aztán végigjártuk a park leglátványosabb helyszíneit, amelyek remek rálátást adtak a Teton-hegység csúcsaira. Eme láncolat érdekessége, hogy a lapos prériből emelkednek ki a csúcsok és a park szinte minden részéről láthatóak. A legmagasabb hegycsúcs a park névadója, a Grand Teton, amely 4199 méter magasra nyúlik az ég felé. A csodás kilátást délutánra ismét felhők zavarták meg, de így legalább lehetőség nyílt az egyik legismertebb amerikai fotós, Ansel Adams tiszteletére elkészíteni a szokásos színes fotókon túl egy fekete-fehér fényképet is a híres Snake River kanyarulatáról. A következő napon sajnos nem csak a felhők, de az eső is megérkezett, így a szép táj helyett inkább a vadállatokra fókuszáltunk. A bölényeken túl itt is láttunk villásszarvú antilopot, valamint vapitit, ami az egyik legnagyobb szarvasféle. A vapitinél csak a jávorszarvas nagyobb, amellyel szintén sikerült találkozni a park egyik eldugott szegletében. Számos helyen kerestünk medvéket is és végül sikerült is találkoznunk egy fekete medvével, de fotók ezúttal nem készültek róla. A sikeres medvefotókhoz át kellett mennünk a szomszédos Yellowstone Nemzeti Parkba, amelyről majd a következő bejegyzésben számolunk be. A Grand Tetonban eltöltött két nap azonban az egyik legszebb emléke nem csak a legutóbbi road tripünknek, de az eddigi amerikai életünknek is.