2022. augusztus 5., péntek

Vadkemping a Green Mountainsban

Amerikában a nemzeti erdőkben és néhány egyéb szövetségi természetvédelmi területen szabadon lehet vadkempingezni. Régóta szerettem volna már kipróbálni, hogy milyen a vadonban éjszakázni, távol mindentől és mindenkitől. Sajnos azonban itt keleten nem sok ilyen terület akad, a legközelebbi a Green Mountain Nemzeti Erdő Vermontban. Egy ideje már szemeztem a vadkemping lehetőségével a Zöld-hegyen, de az esős időjárás eddig mindig közbeszólt. A héten azonban minden adottnak tűnt, ezért hétfőn felkerekedtem és elautóztam a vadonba. Nagyjából három óra az út az erdőig, majd utána murvás földutakon lehet bejárni a hatalmas farengeteget.

Természetesen nem csak a kaland érdekelt, hanem természetfotózni is szerettem volna, ezért mindenképpen egy tó közelében akartam tábort verni. Pár órányi terepszemlézés után rábukkantam egy megfelelőnek tűnő tóra, ahol már korábban is jártunk (térkép). A vízhez vezető út mentén több alkalmas kempinghelyet is találtam, végül az egyiknél letáboroztam. A vadkempingnek az a szépsége, hogy az ember teljesen magára van utalva, hiszen a vadonban nincsen semmi, mindent magunkkal kell hozni, amire szükségünk lehet. Szerencsére viszont nincs senki sem, aki zavarna, így igazán élvezhetjük a természetet. A sátor felállítása, némi tűzifa gyűjtése és egy gyors vacsora után lementem a tóhoz fotózni. Sajnos vadállatokkal nem találkoztam, pedig szarvasok, medvék, sőt még prérifarkas is él errefelé, így tehát maradt a tájfotózás. Naplemente után visszamentem a táborhelyemre és tüzet raktam. Mivel a vacsorán már túl voltam és kellemes nyári meleg volt, így csupán a hangulat kedvéért gyújtottam a tábortüzet. Élvezetes volt a tűz ropogását és az erdő neszezését hallgatni a sötétben. Miután elaludt a tűz, ideje volt ágyba bújni. Másnap korán keltem, hogy napkeltére újra a tó partján találjam magam. Sajnos vadállatokkal ezúttal sem találkoztam, de a szép fények és a tó felett kialakuló reggeli ködpaplan érdekes fotós lehetőségeket biztosított. Fotózás után megreggeliztem, majd pár órát még kószáltam az erdőben jövőbeli természetfotós helyszínek után kutatva. Ebéd után kellemes élményekkel és néhány tájfotóval a tarsolyban indultam haza.

A Green Mountainst murvás utak hálózzák be
Számos ilyen egysávos fahíd található itt
Esti tábortűz az erdőben
Reggeli kávé a napkeltés fotózás után
Naplemente a tóparton
Napkelte a párás tavon