2019. október 16., szerda

Ősz a Green Mountainsben

A múlt hétvégén ismét autóba ültünk, hogy New England őszi erdeiben gyönyörködjünk. Az utunk ezúttal Vermontba vezetett a Green Mountainsbe (térkép). Ez a hegy sok tekintetben hasonló a New Hampshire-i White Mountainshez és ugyancsak az Appalache-hegységrendszer része. Itt is szinte az egész hegy természetvédelmi terület, néhány állami parkkal és egy nemzeti erdővel.

Két túrát terveztünk be a hétvégére. Szombaton a Green Mountain Nemzeti Erdő déli részén található egyik tóhoz sétáltunk el. A Griffith-tóhoz vezető túraösvény kezdete csak földúton közelíthető meg, így errefelé alig láttunk embert, ami nagyon kellemessé tette a kirándulást és a fényképezést. (További fotók találhatóak az erdőről a természetfotós blogomban)

Vasárnap pedig a nemzeti erdő északi részén túráztunk és a Deer Leap csúcsot vettük célba. A hegy tetejére egy kifejezetten nehéz, sziklás ösvény vezet, de a könnyű elérhetősége miatt rengeteg ember volt itt, a csúcson lévő sziklán pedig akkora tömeg volt, hogy sem lehetőségünk, sem kedvünk nem volt igazán fényképezkedni. Egy gyors fotót azért lőttem a szomszédos, sípályákkal tűzdelt hegycsúcsról, aztán továbbindultunk. Hazafelé még megálltunk egy tó partján és élveztük egy kicsit a napsütötte őszi látványt.