2022. november 16., szerda

Természetfotózás a Cape Cod Nemzeti Tengerparton

Amíg Gabi egy konferencián vett részt Bostonban, addig én két napot töltöttem az Atlanti-óceán partján, a Cape Cod félszigeten. A fő célkitűzésem a Cape Cod Nemzeti Tengerpart (térkép) megtekintése volt, ahol többek között fókákat szerettem volna fotózni. Amint elértem a félszigetre, rögtön le is mentem az első adandó helyen a tengerpartra. Itt találkoztam egy szabályosan közlekedő rókával, meg néhány sirállyal és némi ízelítőt már kaptam a híres part varázsából.


Dolmányos sirály pihen a tengerparti homokban

Ezután a félsziget egy másik részére mentem, a Wellfleet Bay Vadrezervátumba, ahol a tenger dagály idején elönti a növényzetet és érdekes sós mocsári élőhelyet alakít ki. A globális klímaváltozás miatti tengerszint emelkedés azonban fokozatosan veszélybe sodorja ezt a különleges helyszínt, amire táblákkal próbálják felhívni az itt kirándulók figyelmét.

2025-ben már itt lesz az átlagos dagályzóna
2063-ban pedig már idáig fog áradni a tenger

Az ár-apály zónában integetőrákok tömegével találkoztam

A nap végére pedig egy halászkikötőt szemeltem ki, ahol a fókák megtanulták, hogy az estére visszatérő halászhajókról gyakran csurran-cseppen nekik is némi finom falat. Nem állítom, hogy ez volt a legdicsőbb fotós helyszín, de nagy élmény volt közelről megfigyelni a kúpos fókákat.




Némely fóka kunyeráló tekintetével tőlem is halat remélt

Másnap pedig a félsziget egyik legtávolabbi részét szemeltem ki, ahol aztán az emberektől távoli parton igazi fókaparadicsomra bukkantam. Itt kúpos fókák tucatjai élvezték az életet. Szemmel láthatóan valóban nem csináltak mást, csak szórakoztak, a fejüket a vízből kidugva napoztak, egymással játszadoztak, sőt néhány fóka még szörfözött is a hullámokon. Egy kisebb csoport pedig különösen kíváncsi volt a furcsa kétlábú lényre a parton és viszonylag közel úsztak, hogy jól megfigyeljenek. Ekkor volt lehetőségem számos fotót készíteni róluk és azt is sikerült megértenem, hogy miről kapták a tudományos nevüket (Halichoerus grypus), ami azt jelenti "kampós orrú tengeri disznó". Ez a nap nyújtotta életem egyik legnagyszerűbb természetfotós élményét. További kúpos fóka képek a fotós blogomban láthatóak.


Cukipofa