2022. november 29., kedd

Novemberi minivakáció 2. - Shenandoah Nemzeti Park

Miután elhagytuk Észak-Karolinát, Virginia felé vettük az irányt, ahol megnéztük a Shenandoah Nemzeti Parkot (térkép). Ez a park is a hatalmas Appalache-hegység része, hasonlóan a Smokies Nemzeti Parkhoz, a Catskillhez, a Mount Everetthez, Green Mountainshez, a White Mountainshez, és a Baxter Állami Parkhoz. Már eddig is sokat láttunk eme keleti parti óriáshegységből, de még mindig akad olyan rész, ami kimaradt, így ideje volt a virginiai régiót is megnézni, amit Blue Ridge Mountainnek, azaz Kék-hátságnak neveznek. Kétségtelenül nem ez volt a legideálisabb időpont a park meglátogatására, hiszen az igazán szép őszi szezonon már túl voltunk, de így legalább a tömeg nélkül tölthettünk itt egy kellemes, késő őszi napot. Az északi bejáratnál kezdtünk és a gyönyörű Skyline Drive úton az egész parkot végigautóztuk és számos kilátópontnál megálltunk, hogy élvezzük a hegyek látványát és fotózzuk azt a néhány fát, ami még nem hullajtotta le az összes színes levelét.

Néhány kirándulást is tettünk a hegyekben. A leglátványosabbra a nap végén került sor, amikor a híres Appalache-túraúton felmentünk a Blackrock-csúcsra, ahol a lemenő nap fényében gyönyörű kilátás nyílt a Blue Ridge-hegységre. Pompás lezárása volt ez a Shenandoah-beli barangolásnak.