2022. június 28., kedd

Acadia Nemzeti Park

Június közepén a Juneteenth miatt hosszú hétvégénk volt. Amerikában ez viszonylag ritka, ezért ki akartuk használni és elmentünk Maine-be az Acadia Nemzeti Parkba (térkép). Maine elég messze van, de még így is öröm, hogy csupán egy nap autózással elérhető a keleti part kevés nemzeti parkjainak egyike. A park nagy része egy szigeten, a Mount Desert Islanden található. Mi is ezt a régiót látogattuk meg. Szombaton késő délután érkeztünk meg. Kellemes, napos időjárás fogadott, ezért felmentünk a South Bubble-hegyre, ahonnan szép kilátás nyílt a parkra. A hegy csúcsán található a híres Bubble-szikla, ami a legutóbbi jégkorszak óta egyensúlyoz a hegyormon. Ezután a Jordan-tóhoz mentünk naplementét fotózni, ahonnan jól látható a két Bubble-hegy, amelyek közül a jobb oldalon lévőre mentünk fel korábban. Sajnos azonban teljesen befelhősödött, mire lement a nap, ezért meg kellett elégednünk a sötét, borús látvánnyal.

Másnapra az időjárás teljesen elromlott és a sűrű felhőkkel együtt az eső is megérkezett. Az Acadia azonban még ilyen időben is tömegeket vonz, hiszen a keleti parton élő rengeteg embernek szinte alig akad más lehetősége, ha nemzeti parkot szeretne látni. Ezért korán keltünk, hogy reggel letudjuk a leglátványosabb helyszíneket. Az Acadia a vad, sziklás tengerpartjairól híres és a parton egy út vezet körbe, ezért könnyű megnézni az érdekes képződményeket. A nemzeti park legismertebb tengerpartja a Boulder Beach, ami a nagy, kerek szikláiról híres. Itt fotózni már önmagában is kaland volt, hiszen ezen kerek, nedves kövek nagyon csúszósak.

A tengerpartot elhagyva bevetettük magunkat a vadonba. Az esős időben rajtunk kívül nem sokan túráztak az erdőkben, pedig ilyen felhős, párás időben a sűrű aljnövényzettel borított ligetek különösen szépek. Amikor pedig már annyira esett, hogy nekünk sem volt kedvünk elázni, beültünk a kocsiba és bejártunk néhány előre kinézett földutat. Pár szarvason és madáron kívül nem találkoztunk más vadállattal, de így is élveztük a sűrű rengeteg és az erdei tavak látványát. A rossz idő ellenére is nagy élmény volt egy újabb amerikai nemzeti parknak a meglátogatása és az Acadiát is azzal az érzéssel hagytuk el, hogy remélhetőleg visszatérünk még ide.